صفحه اصلی > آموزشی و دیجیتال مارکتینگ : 7 مورد از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

7 مورد از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

می‌دانید که برای ارتقای دیجیتال مارکتینگ خود به نرم‌افزارهای کمکی نیاز دارید، اما با وجود هزاران برنامه که هر کدام وعده ارتقای استراتژی بازاریابی شما به سطح بالاتر را می‌دهند، چگونه می‌توانید بدانید کدام‌یک برای شما مناسب است؟ اینجا فهرست جامعی از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در دسته‌بندی‌های مختلف همراه با نقاط قوت و ضعف آنها وجود دارد تا به شما در ساخت مجموعه ابزارهای دیجیتال مارکتینگ کمک کند.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ چیست

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برنامه‌هایی هستند که به شما در جذب، تعامل، فروش و حفظ مشتریان آنلاین کمک می‌کنند. این اصطلاح را احتمالاً بارها شنیده‌اید، چرا که در تمام حوزه‌های مرتبط با بازاریابی از شبکه‌های اجتماعی گرفته تا تبلیغات و بهینه‌سازی محتوا به کار می‌رود.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ شامل مواردی نظیر موتورهای جستجو و بهینه‌سازی سایت، مدیریت ارتباط با مشتری، تجزیه و تحلیل داده‌ها، مدیریت شبکه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی محتوا و تبلیغات آنلاین می‌شود. هر کدام از این ابزارها بخشی از فرایند بازاریابی دیجیتال را پوشش می‌دهند، و کمک می‌کنند تا بتوان استراتژی‌هایی همچون جذب بازدیدکننده، تبدیل به مشتری، افزایش فروش و حفظ و وفادارسازی مشتری را به بهترین شکل ممکن اجرا کرد.

چه در حال راه‌اندازی اولین کسب‌وکار خود باشید یا به دنبال توسعه یک کسب‌وکار موجود به احتمال زیاد به مجموعه‌ای از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای موفقیت نیاز دارید. البته انتخاب ابزارها باید بر اساس اهداف بودجه و منابع در اختیار صورت گیرد. همچنین توصیه می‌شود ابتدا روی یادگیری و به کارگیری صحیح چند ابزار کلیدی تمرکز کنید، و سپس به تدریج سبد ابزارها را تکمیل نمایید. استفاده هوشمندانه و هدفمند از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ می‌تواند تاثیر بسزایی در موفقیت استراتژی بازاریابی دیجیتال شما داشته باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین ابزار های هوش مصنوعی

آنسپلش برای عکس‌های استاک رایگان Unsplash

Unsplash

با بیش از سه میلیون عکس برای انتخاب آنسپلش جامع‌ترین کتابخانه تصاویر باکیفیت بالا را در دسته‌بندی‌های گسترده‌ای از جمله کسب‌ و کار، مسافرت و شخصی ارائه می‌دهد.

آنسپلش همراه با برنامه‌ای برای iOS عرضه می‌شود، بنابراین می‌توانید تصاویر را به صورت آنلاین پیدا کرده و دانلود کنید. API آن نیز با ابزارهایی مانند Figma، WordPress و  Squarespace یکپارچه شده است، که یافتن عکس‌های بدون کپی رایت را بدون ترک کردن محبوب‌ترین پلتفرم‌هایتان آسان می‌کند. در مجموع آنسپلش یکی از بهترین ابزار برای تبلیغات دیجیتال است که می‌تواند منبع فوق‌العاده‌ای برای عکس‌ها و تصاویر با کیفیت و رایگان باشد.

ویرایش عکس و طراحی Adobe Photoshop

وقتی صحبت از ابزارهای ویرایش تصویر می‌شود، ادوبی فتوشاپ به عنوان قدرتمندترین برنامه ویرایش و طراحی تصویر کامل‌ویژگی در دسترس است و این شامل ویژگی‌های ابزارهای هوش مصنوعی آن نیز می‌شود.

فتوشاپ شامل ابزارهای پیشرفته‌ای مانند لایه‌ها، ماسک‌گذاری، حالت‌های مخلوط و پشتیبانی از RAW است که طراحان حرفه‌ای نیاز دارند. در مورد اینکه فتوشاپ چه کارهای ویرایش عکس را نمی‌تواند انجام دهد، هنوز مشخص نیست. برای گسترش بیشتر قابلیت‌های برنامه می‌توان آن را با انبوهی از افزونه‌ها و پلاگین‌های شخصی یکپارچه کرد. در مجموع فتوشاپ ادوبی یکی از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای ویرایش حرفه‌ای عکس و طراحی گرافیک است.

بافر برای رسانه‌های اجتماعی Buffer

Buffer

اگر به ابزاری ساده برای برنامه‌ریزی محتوا نیاز دارید، دنبال چیزی فراتر از بافر نگردید. بدون پرداخت هزینه می‌توانید تقریبا محتوای یک هفته را در چندین پلتفرم (تا سه پلتفرم) از جمله فیس‌بوک، توییتر، لینکداین، اینستاگرام، تیک‌تاک و یوتیوب برنامه‌ریزی کنید.

برای یک راهکار جامع‌تر مدیریت رسانه‌های اجتماعی یا اگر نیاز به مدیریت بیش از سه حساب رسانه‌ای دارید می‌توانید با ارتقا به هر یک از طرح‌های پولی آن‌ها کانال‌های بیشتری را فعال کنید.

ویژگی دیگری که بافر را از سایر برنامه‌ها متمایز می‌کند، صفحه شروع آن است: امکان ایجاد صفحه ساده‌ای را فراهم می‌کند که می‌توانید لینک‌های وب‌سایت محصولاتی که می‌خواهید بفروشید، و سایر لینک‌های مهم را در آن جاگذاری کنید. به طور کلی بافر یکی از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای برنامه‌ریزی ساده محتوای رسانه‌های اجتماعی به حساب می آید.

بیشتر بخوانید: بهترین مدرس ارز دیجیتال

هوش مصنوعی تولیدی Gamma

با گاما می‌توانید از قدرت هوش مصنوعی برای تولید یک ارائه کامل در مدت چند ثانیه بهره ببرید. تنها کاری که لازم است انجام دهید ارائه موضوع به گاما است.

نتایج احتمالا به کمی ویرایش نیاز خواهند داشت. گاما بیشتر مناسب تجربه چت بات تکراری(مانند چت جی‌پی‌تی) است. گاما همچنین چند ویژگی عملی ارائه می‌دهد که به شما کمک می‌کند تا تمرکز مخاطب را روی موضوع مورد نظر حفظ کنید. در مجموع گاما یکی از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای بهره‌برداری از قدرت AI در تولید محتوای ارائه است.

زوم برای تجربه کاربری آشنا Zoom

Zoom

احتمالا از قبل با زوم برای کنفرانس ویدیویی آشنا هستید. اما همان ویژگی‌هایی که آن را برای ارتباط با همکارانتان عالی می‌کند، آن را برای میزبانی یک وبینار نیز ایده‌آل می‌سازد، به ویژه اگر قرار است تعداد زیادی ویدیو یا چندین سخنران داشته باشید.

از آنجا که زوم ابزار بسیار محبوبی است، می‌توان فرض کرد که همه آن را روی رایانه خود نصب کرده‌اند. این بدان معناست که پیوستن شما به وبینار به سادگی کلیک روی یک لینک است. هنگامی که وبینار برگزار شد، زوم ویژگی‌های اضافی برای ایجاد یک وبینار خوب ارائه می‌دهد. در مجموع زوم یکی از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای میزبانی وبینار با تجربه کاربری راحت است.

پیچ برای روند کاری شیوا Peech

در مورد محتوای دیجیتال صرفا خلق یکبار و توزیع در کانال‌های مختلف کافی نیست. امکان ویرایش سریع محتوا برای سازگاری با ویژگی‌های فنی و مخاطب هدف در هر کانال یک مزیت محسوب می‌شود.

به عنوان مثال می‌توانید بخش‌های خاصی از متن یک وبینار را برجسته کنید، و ابزارهای هوش مصنوعی این بخش‌ها را به صورت خودکار به ویدیوهایی با زیرنویس و اندازه‌های مناسب برای هر پلتفرم آماده انتشار تبدیل کنند. توجه داشته باشید: ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی محدود به طرح‌های پولی هستند.

در مجموع این شرکت یکی از بهترین ابزار برای دیجیتال مارکتینگ برای بهره‌گیری از یک فرایند کاری زیبا در تولید محتوا است.

یوتیوب برای میزبانی ویدیو رایگان

اگر می‌خواهید مخاطبان خود را گسترش دهید، یوتیوب بهترین گزینه است. به خاطر محبوبیت این پلتفرم و بیش از 120 میلیون کاربر فعال که از قبل به محتوای ویدیویی علاقه‌مندند، تنها کاری که لازم است انجام دهید، بهینه‌سازی ویدیوها برای جستجو و تشویق مخاطبان به تماشای بیشتر است. با این کار می‌توانید مخاطبان ثابتی بسازید.

امروزه یوتیوب به یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است، و میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از آن برای تماشای ویدیو و اشتراک‌گذاری مطالب موردعلاقه‌شان استفاده می‌کنند. با توجه به رشد فزاینده استفاده از ویدیو در بازاریابی محتوا یوتیوب می‌تواند یک ابزار بسیار قدرتمند برای افزایش دامنه و تعامل با مخاطب باشد. در مجموع یوتیوب یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال برای میزبانی رایگان ویدیو و دسترسی به مخاطبان موجود خود است.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی 7 مورد از بهترین و محبوب‌ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ پرداختیم. هر کدام از این ابزارها ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند و می‌توانند بخش مهمی از استراتژی بازاریابی دیجیتال یک برند باشند.

در نهایت انتخاب ابزارها بستگی به اهداف، مخاطب هدف و بودجه در اختیار دارد. توصیه می‌شود همیشه یک ترکیبی از چند ابزار را بکار گرفته، تا نتایج بهتری حاصل شود. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله بتواند شما را در انتخاب بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ یاری رساند.

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

بهترین پلتفرم های ترید جهان

در کلان شهر شلوغ عصر دیجیتال، جایی که هر کلیک فرصت‌های مالی…

بهترین مارک های روغن آرگان ایرانی و خارجی

روغن آرگان به عنوان یکی از روغن‌های طبیعی و قدرتمند شناخته می‌شود…

بهترین مارک های روغن زیتون ایرانی و خارجی

روغن زیتون یکی از روغن‌های سالم و مفید است که برای سلامتی…

دیدگاهتان را بنویسید