صفحه اصلی > گردشگری و مکان های تفریحی : بهترین رستوران های شیراز از نظر کیفیت غذا و فضای دلپذیر

بهترین رستوران های شیراز از نظر کیفیت غذا و فضای دلپذیر

بهترین رستوران های شیراز از نظر کیفیت غذا و فضای دلپذیر

شیراز به عنوان یکی از قطب‌ های گردشگری و شهری تاریخی در ایران همواره مقصدی برای علاقه‌ مندان به سفر و تجربه‌ غذاهای محلی خواهد بود. طبخ شیرازی با طعم و عطر منحصربفرد خود از دیرباز طالبان زیادی در سراسر کشور داشته است. این شهر در عین حفظ بافت تاریخی و فرهنگ غنی خود رستوران‌ ها و مراکز خوراکی با کیفیت بالا دارد. در این مقاله به معرفی و بررسی تعدادی از محبوب‌ ترین و بهترین رستوران ‌های شیراز از نظر کیفیت غذا و فضای دلپذیر می‌ پردازیم تا سفر شما به این شهر خاطره ‌انگیز را خوش‌طعم ‌تر کنیم.

رستوران هفت خوان

هفت خان - بهترین رستوران های شیراز

رستوران هفت خوان یکی از زیباترین و مجلل‌ ترین رستوران‌ های سنتی شیراز که در بلوار آیت ا… ربانی بین کوچه 17 تا 20 واقع شده که در سال 1389 افتتاح شده است. این رستوران به صورت طبقاتی طراحی شده و شامل هفت رستوران در یک ساختمان از طبقه منفی یک تا طبقه پنجم است که هر کدام معماری و دکوراسیون منحصربفردی دارند. هر طبقه آن به یک مدل غذا اختصاص دارد. نام این رستوران از داستان هفت خان رستم در شاهنامه الهام گرفته شده و کلمه خوان در ادبیات فارسی به معنای سفره و طبق غذاست.

این مجموعه دارای انواع متنوعی از غذاهای ایرانی، فرنگی، فست فود و کافه است و برای هر سلیقه ‌ای گزینه‌ های متعددی را ارائه می ‌دهد. منوی غذا شامل صبحانه، انواع کباب، پیتزا، پاستا و غذاهای دیگر است. کافی شاپ‌ ها نیز تنوع بالایی دارند. دکوراسیون هر طبقه متناسب با نوع غذای سرو شده طراحی شده و فضای آرامی را فراهم کرده است. با مقایسه های مختلف می توان این رستوران را بهترین رستوران شیراز نام نهاد.

رستوران هفت خوان با معماری زیبا و دکوراسیون منحصربفرد خود، یکی از محبوب‌ ترین و جذاب ‌ترین رستوران‌ های شیراز محسوب می‌ شود که انواع غذاهای سنتی ایرانی، بین ‌المللی و دریایی را ارائه می‌ دهد.

رستوران شرزه

رستوران شرزه

رستوران سنتی شرزه یکی از قدیمی ‌ترین و سنتی‌ ترین و جز بهترین رستوران ‌های شیراز به ‌شمار می ‌رود. این رستوران در دو طبقه بوده که در مجاورت بازار وکیل قرار گرفته و دارای دکوراسیون و فضایی بسیار سنتی و خاطره‌ انگیز است. در شرزه انواع غذاهای سنتی شیراز از کباب و جوجه تا خورش ‌ها با کیفیت بالا سرو می‌ شود. البته باید توجه داشت که این رستوران تمام غذاهای اصیل شیرازی را ندارد. که جز نقاط ضعف این رستوران می باشد.

شرزه یکی از گران ‌قیمت ‌ترین رستوران های شیراز محسوب می ‌شود. در مجموع شرزه برای تجربه غذا و فضایی سنتی و با کیفیت انتخاب مناسبی است. و جز رستوران های خوب شیراز به حساب می آید.

رستوران خانه پرهامی

رستوران خانه پرهامی

رستوران سنتی خانه پرهامی که بیش از 200 سال قدمت دارد، در بافت تاریخی شیراز واقع شده و یکی از بهترین رستوران‌ های شیراز به ‌شمار می ‌رود. فضای این رستوران بسیار زیبا و آرامش ‌بخش است و حس غذا خوردن در یک خانه سنتی را القا می ‌کند.

در این رستوران انواع غذاهای سنتی و اصیل شیرازی را که از جمله نقاط قوت آن هستند می توانید تجربه کنید. البته با توجه به محدودیت تعداد میزها توصیه می‌شود از قبل میز خود را رزرو کنید. در مجموع رستوران پرهامی یکی از بهترین گزینه ‌ها برای تجربه غذا و فضای سنتی شیراز است.

رستوران بل پاسی

رستوران بل پاسی

رستوران بل پاسی یکی از بهترین رستوران ‌های شیراز به ‌شمار می ‌رود که هم از نظر ظاهر و معماری و هم از لحاظ کیفیت غذا در سطح بالایی قرار دارد. نمای آجری زیبای این رستوران و دکوراسیون داخلی آن با المان ‌های چوبی محیطی جذاب و مدرن را برای مشتریان فراهم کرده است. به خاطر همه این ویژگی ها است که این رستورن نیز جز رستوران های تاپ شیراز قرار می گیرد.

در کنار غذاهای ایتالیایی و پیتزاها و پاستاهای فوق‌العاده، انواع غذاهای ایرانی و ویژه گیاه‌ خواران نیز در منوی این رستوران وجود دارد. همچنین کافه مدرن و زیبای بل پسی مکان مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت است. در مجموع، بل پسی یکی از بهترین گزینه‌ ها برای تجربه غذا و فضای خوب در شیراز محسوب می‌ شود.

کافه و رستوران عمارت شاپوری

رستوران عمارت شاپوری

رستوران عمارت شاپوری یکی از بهترین رستوران‌ های شیراز محسوب می ‌شود که علاوه بر غذای لذیذ، در محیطی بسیار زیبا واقع شده است. این رستوران در عمارت شاپوری قرار گرفته که یکی از جاذبه‌ های گردشگری و تاریخی شیراز به‌شمار می‌ رود. عمارت دو طبقه شاپوری با معماری تلفیقی ایرانی و غربی از زیباترین بناهای شیراز است.

در طبقه بالای رستوران می‌توانید انواع غذاهای سنتی و در طبقه پایین میان ‌وعده‌ها و نوشیدنی‌ ها را تجربه کنید. بنابراین عمارت شاپوری انتخاب مناسبی برای تجربه غذای خوشمزه و دیدن یکی از زیباترین بناهای تاریخی شیراز است.

کافه رستوران باغ راز

رستوران باغ راز

رستوران باغ راز یکی از زیباترین و بهترین رستوران‌ های شیراز است که در فضای سرسبز و دور از شلوغی ‌های شهری قرار گرفته و معماری منحصربفردی دارد. این مجموعه شامل یک رستوران سنتی در فضای باز و یک کافه‌ رستوران مدرن در طبقه بالا با منظره ‌ای بی ‌نظیر از باغ قرار گرفته است.

در این رستوران سنتی انواع غذاهای اصیل ایرانی و در کافه ‌رستوران غذاهای بین ‌المللی و فست ‌فود می‌ توانید سفارش دهید. کیفیت غذا و سرویس رستوران نیز در سطح بالایی قرار دارد. باغ راز با معماری زیبا و منحصربفرد خود انتخابی عالی برای گذران اوقات فراغت در یکی از بهترین و خاطره‌ انگیزترین رستوران‌ های شیراز است.

جمع بندی

شیراز به عنوان یکی از کهن ‌ترین شهرهای ایران، همواره مقصدی برای گردشگران علاقمند به تاریخ و فرهنگ بوده است. این شهر در کنار جاذبه‌ های بی‌ شمار تاریخی و فرهنگی، رستوران ‌های زیادی با غذاهای متنوع و لذیذ دارد. به معرفی و بررسی تعدادی از محبوب‌ ترین و بهترین رستوران ‌های شیراز پرداختیم که هم از نظر کیفیت بالای غذا و هم زیبایی فضا و دکوراسیون، جزو بهترین‌ ها محسوب می ‌شوند. که شاید راهنمای مناسبی برای سفر شما به شیراز و تجربه بهترین غذاها در کنار زیباترین مکان ‌ها باشد.

بست فا

برچسب ها :
طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

بهترین جاذبه های گردشگری ایران

ایران یک کشور با تاریخ و فرهنگ بی‌نظیر است که جذابیت‌های فراوانی…

معرفی 6 موزه از معروف ترین موزه های جهان

موزه‌ها نقش مهمی در حفظ، حفاظت و نمایش تاریخ و فرهنگ دارند.…

معرفی بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان در سال 1402

مهاجرت به یک کشور جدید می‌تواند یکی از تصمیمات مهم و پر…

دیدگاهتان را بنویسید