صفحه اصلی > شیوه زندگی و فرهنگ و هنر : 6 مورد از بهترین کتاب های روان شناسی

6 مورد از بهترین کتاب های روان شناسی

بهترین کتاب های روانشناسی

امروز به معرفی و بررسی 6 تا از بهترین کتاب های روان شناسی خواهیم پرداخت که هر یک از آنها جنبه ‌های مختلف و اساسی این علم را بررسی می‌ کنند. روان شناسی به عنوان علمی که از زوایای مختلف نظریه ‌پردازی می ‌کند به بررسی رفتارها، افکار و احساسات انسان می ‌پردازد. و سعی در تبیین و تفسیر عملکرد ذهنی و روانی دارد. یکی از بهترین راه‌ ها برای یادگیری و درک عمیق ‌تر این علم مطالعه کتب معتبر و کارآمد در زمینه روانشناسی است.  این کتاب ها با توجه به نظرات و تجربیات متخصصان و علاقمندان به روان شناسی به ‌عنوان برترین و عالی ‌ترین کتاب ‌های روان شناسی شناخته شده ‌اند.

بهترین کتاب های روان شناسی

در دنیای امروز که اطلاعات به سرعت در حال افزایش است، انتخاب یک کتاب از بین تعداد زیاد کتاب ها چالش جدی برای علاقمندان به کتاب خواهد بود. اما برای علاقمندان به روان شناسی که به دنبال درک عمیق ‌تری از ذهن و رفتار انسانی هستند، خواندن کتاب ‌های معتبر و موثر این زمینه اهمیت بالایی دارد.

در این قسمت به معرفی چند کتاب برگزیده از بهترین کتاب ‌های روان شناسی می پردازیم. این کتاب‌ ها از نظر محتوا، مفهوم و تأثیر آموزشی از برترین کتاب ‌های روان شناسی حال حاضر شناخته می‌ شوند.

کتاب “آزمون روان پریشی” از جان رونسون

این مجموعه داستان‌ به قلم جان رانسون روزنامه ‌نگار یکی از بهترین کتاب ‌های روان ‌شناسی برای مطالعه علاقمندان به روان شناسی است. رانسون از طریق تحقیقات دقیق و ملاقات های زیاد از روان‌ شناسان روان ‌پزشکان و افراد مبتلا به روان ‌پریشی ویژگی ‌های مخفی روان ‌پریشی را مورد بررسی قرار می دهد.

رانسون با اشاره به آزمون “هار” آشکارا در مورد این فرضیه بحث می‌ کند که بسیاری از رهبران در حوزه کسب وکار و سیاست جهان هم احتمالا روان ‌پریش هستند. شیوه داستان‌ سرایی رانسون باعث شده خواننده جذب محتوای کتاب شود. همچنین لحن غیرآکادمیک آن خواندن کتاب را برای افرادی که دانش کمی در زمینه روان ‌شناسی ندارند، آسان می‌ کند.

“غیرمنطقی اما قابل پیش‌بینی” از دن آریلی

این کتاب از دن آریلی اساتید دانشگاه دوک و متخصص اقتصاد رفتاری و یکی از کتاب‌ های روان‌ شناسی خوب است که نگاه خواننده را نسبت به انتخاب ‌هایی که در زندگی می‌کند تغییر می دهد.

همه ما احساس می‌ کنیم که بر انتخاب‌ هایمان کنترل کافی داریم، اما دن آریلی نشان می‌ دهد که چطور عوامل مخفی بسیاری از جمله احساسات، هنجارهای اجتماعی و انتظارات بر تصمیم ‌گیری ‌های ما تأثیر ‌گذار هستند. آنچه این کتاب را جذاب‌ تر کرده است ادعای آریلی مبنی بر این که تصمیم‌ های بد ما به طور تصادفی گرفته نمی ‌شوند و همین باعث شده که بسیاری از ما “غیرمنطقی اما قابل پیش‌ بینی” باشیم.

کتاب “بازی اعتماد” از ماریا کونیکوا

این کتاب یکی از عالی ‌ترین کتاب ‌های روان‌ شناسی است که بینش جالبی نسبت به انگیزه‌ ها و روش‌ های کلاه‌ برداران ارائه می کند.

در این کتاب کونیکوا نه تنها انگیزه ‌های کلاه ‌برداران را بررسی می ‌کند، بلکه به ذهن قربانیان کلاه برداری نیز می‌ پردازد و توضیح می ‌دهد که چگونه آنها می ‌توانند بارها و بارها فریب حرف ‌های افرادی را بخورند که اخیراً شناخته ‌اند و اینکه چطور درک ما از حقیقت توسط افرادی که به تازگی شناخته ایم می تواند تغییر کند.

6 مورد از بهترین کتاب های روانشناسی

“تفکر سریع و کند” از دنیل کانمن

این کتاب از برترین کتاب روان ‌شناسی بوده که روان ‌شناس مشهور دنیل کانمن آن را به رشته تحریر درآورده است. او به خاطر کارش در زمینه “عوامل روان ‌شناختی که در پشت پرده تصمیم‌گیری قرار دارند” شناخته می شود.

کانمن بر دو بخش متفاوت که بر نحوه تفکر ما تأثیر می‌ گذارد بررسی کرده و مزایا و معایب هر کدام را دقیق مورد بحث و بررسی قرار می ‌دهد.

این کتاب بسیار جالب و عمیق در مورد اینکه چه زمانی باید به حدس و گمان خود اعتماد کنیم و چه زمانی نه نوشته شده و کاهنمن مشاوره‌ های گسترده ‌ای ارائه می‌ دهد و این موضوع را از منظر شخصی و حرفه ‌ای مورد بحث قرار می ‌دهد. کاهنمن از خطاهایی که بر تفکر سریع تأثیر می ‌گذارند گرفته تا سوگیری شناختی که تقریباً بر همه تصمیم‌ های ما تاثیر گذار است را بررسی نموده. می‌ توانیم تضمین کرد که خواننده پس از خواندن این کتاب مطالب فراوانی در حوزه روان شناختی فرا خواهد گرفت.

“پشتکار” از آنجلا داکورث

کتاب پشتکار نوشته آنجلا داکورث یکی از بهترین کتاب ‌های روان ‌شناسی و الزامی برای هر کسی که آرزوی موفقیت در سر دارد، است. او در این کتاب اعتقاد دارد که کلید موفقیت استعداد نیست بلکه تلاش مستمری است که او آن را “پشتکار” می ‌نامد.

داکورث در کتابش دلایلی را بیان کرده که چرا احساس می ‌کند استعداد نقش بسیار کوچکی در توانایی فرد برای موفقیت دارد. به جای آن، او به عواملی مانند تاب ‌آوری و درک اهدافمان پرداخته و نقش آنها را در احتمال کسب موفقیت ما در دستیابی به آنچه می‌خواهیم را بررسی می ‌کند.

کتاب “فرهنگ زبان بدن” از جو ناوارو

جو ناوارو یک مأمور سابق اف ‌بی ‌آی آمریکا است. این کتاب یکی از بهترین کتاب ‌های روان‌شناسی بوده که ناوارو در آن دیدگاه خود در مورد رفتارهای مختلف زبان بدن را بیان می کند. این رفتارها شامل حالات چهره، حرکات و وضعیت بدن هستند که به ما آموزش می‌ دهد چگونه آنها را تفسیر کنیم. او نه تنها تفسیر این رفتارها را توضیح می ‌دهد، بلکه برخی مشاوره‌ ها را نیز برای بهبود زبان بدن به منظور ارتباط مؤثرتر را به مخاطبان خود ارائه می‌ کند.

جمع بندی

در این مقاله به شما 6 کتاب از بهترین کتاب‌ های روان شناسی در سایت بست فا معرفی کردیم که از نظر متخصصان و نویسندگان معتبر درخشان بوده و ارزش مطالعه چندین و چند باره را دارند. این کتب به شما کمک می‌ کنند تا درک عمیق ‌تری از خود و دیگران داشته باشید. همچنین به شما کمک خواهد کرد تا مشکلات روزمره خود را بهتر حل کنید.

برچسب ها :
طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

بهترین برند مداد رنگی ایرانی و خارجی

استفاده از مداد رنگی خوب دارای مزایای فراوانی است. اولین دلیل، ایجاد…

۲۴ اسفند ۱۴۰۲

بهترین کارگردان های ایرانی | معرفی آثار برجسته کارگردان های ایرانی

شغل کارگردانی یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین حوزه‌های صنعت فرهنگی و هنری…

۲۱ اسفند ۱۴۰۲

برترین شاعران معاصر فارسی | زندگی نامه 5 شاعر برتر

شعر معاصر ایرانی به دلایل متعددی از جمله تطابق با مسائل اجتماعی…

۲۰ اسفند ۱۴۰۲

دیدگاهتان را بنویسید