صفحه اصلی > آموزشی و برنامه نویسی و تکنولوژی و کامپیوتر و اینترنت و کسب و کار و مهارت و تخصص : بهترین زبان های برنامه نویسی برای مهاجرت

بهترین زبان های برنامه نویسی برای مهاجرت

بهترین زبان های برنامه نویسی برای مهاجرت

برنامه نویسی یکی از پرطرفدارترین مشاغلی است که در قرن 21، اغلب کشور‌ها و به خصوص کشور‌های توسعه یافته، به دنبال جذب نیروی کار مرتبط با آن هستند. همین مسئله باعث شده است تا بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت دارند، برای یادگیری زبان‌های برنامه نویسی ترغیب شوند. اما پیدا کردن بهترین زبان های برنامه نویسی برای مهاجرت، مهمترین چالشی است که افراد با آن رو به رو هستند. با توجه به گستردگی زبان‌های فعال در این زمینه، پیدا کردن بهترین زبان‌ها کار ساد‌ه‌ای به نظر نمی‌رسد. با توجه به این موضوع، در این عنوان سعی کرده‌ایم تا با ارائه اطلاعاتی در مورد زبان‌های برنامه نویسی و درآمد حاصل از آن که یکی از مهم ترین فاکتور‌های انتخاب کشور برای مهاجرت است، به شما در انتخاب بهترین زبان کمک کنیم.

بهترین زبان های برنامه نویسی

با تغییرات مداوم در روند توسعه نرم افزار، محبوبیت زبان‌های برنامه نویسی نیز دستخوش تغییرات قابل توجهی می‌شود و به همین دلیل لازم است تا با توجه به رشد استفاده از زبان‌های مختلف در طول سال‌های اخیر، تقاضا و محبوبیت آن را برای آینده پیش بینی کنیم. با توجه به این موضوع در ادامه بهترین زبان های برنامه نویسی برای مهاجرت را با هم بررسی می‌کنیم.

پایتون

زبان پایتون به عنوان یک زبان برنامه نویسی ساده، روان و نزدیک به زبان انسان در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است و بنابراین، برای تازه کار‌ها به اندازه جاوا جذاب است. این زبان توانسته است شاخص 1 در PYPI را به خود اختصاص دهد. بر اساس آمار‌ها، در پنج سال گذشته، این زبان تقریباً 18-19٪ رشد داشته است. از دلایل محبوبیت این زبان در کشور‌های مختلف این است که از آن به طور گسترده در فناوری‌های مختلف از جمله یادگیری ماشین، هوش مصنوعی، علم داده و سایر فناوری‌ها برای توسعه وب، توسعه سفارشی و… استفاده می‌شود. این زبان امروزه در بسیاری از کشور‌های توسعه یافته از جمله آلمان، کانادا و آمریکا محبوبیت دارد و به عنوان یکی از بهترین زبان‌های برنامه نویسی برای مهاجرت شناخته می‌شود.

سی شارپ

سی شارپ که به عنوان یک زبان برنامه نویسی همه منظوره و چند پارادایم متمرکز بر اشیاء در بین کاربران شناخته می‌شود، زبان برنامه نویسی دسکتاپ است که روی سیستم‌های ویندوز اجرا می‌شود. سی شارپ به طور گسترده در توسعه بازی، برنامه‌های کاربردی ویندوز و برنامه‌های کاربردی سمت سرور استفاده می‌شود.

جاوا اسکریپت

بر اساس نظرسنجی Stack Overflow، جاوا اسکریپت برای هشتمین سال متوالی محبوب ترین زبان در بین توسعه دهندگان انتخاب شد. از این زبان عمدتا برای توسعه وب استفاده می‌شود. جالب است بدانید که برخی از نام‌های تجاری محبوب در سراسر جهان، مانند فیس بوک، توییتر، جیمیل و یوتیوب، برای ساخت صفحات وب تعاملی و نمایش اطلاعات قابل تغییر توسط کاربر به جاوا اسکریپت تکیه می‌کنند. این زبان را می‌توان در رده بهترین زبان برنامه نویسی برای درآمدزایی در آمریکا و البته سایر کشور‌های جهان دانست.

PHP

PHP یک زبان مبتنی بر اسکریپت HTML است. منبع باز است و برای کدنویسی صفحات وب پویا استفاده می‌شود. بزرگترین قدرت آن در انعطاف پذیری آن نهفته است به طوری که می‌توان آن را با تمام سیستم عامل‌های اصلی استفاده کرد. این با پشتیبانی از حجم بالایی از پایگاه داده‌های مختلف کار می‌کند، به همین دلیل است که عمدتا برای ایجاد وب سایت استفاده می‌شود. PHP از بهترین زبان های برنامه نویسی برای مهاجرت به شمار می‌رود که اغلب کشور‌های جهان خواستار جذب متخصصین آن هستند.

Ruby

این زبان که در ژاپن توسعه یافته است، در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی را در بین برنامه نویسان کسب کرده است. استفاده از این زبان آسان است و به اندازه کافی منعطف است که برای اکثر پروژه‌ها مناسب باشد. روبی امروزه در کشور‌هایی مثل آمریکا، انگلستان و… طرفداران زیادی دارد.

بازار کار برای برنامه نویسان در کشور‌های مختلف

بهترین زبان های برنامه نویسی

بر اساس آمار‌های جهانی، رشد شغلی برنامه نویسی در بازه سال‌های 2016 تا 2026 بیش از 7 درصد برآورد شده است که در بین مشاغل حال حاضر دنیا، نرخ رشد بالایی محسوب می‌شود. دلیل اصلی این موضوع ماهیت فعلی صنعت فناوری اطلاعات در جهان است که در سال‌های شکوفایی خود قرار دارد. در این قسمت برخی از بهترین کشور‌ها برای برنامه نویسی و همچنین بهترین زبان های برنامه نویسی برای مهاجرت به آن‌ها آورده شده است.

کانادا

کشور کانادا به عنوان یکی از کشور‌های پیشرو در صنعت فناوری اطلاعات شناخته می‌شود که همواره پذیرای برنامه نویسان از سراسر دنیا بوده است. شهر تورنتو را می‌توان در رده پنجم از نظر تعداد متخصصان برنامه نویسی دانست. زبان‌های جاوا و پایتون از زبان‌های پرطرفدار در این کشور هستند که با حقوق متوسط آن می‌توانید زندگی راحتی به عنوان یک برنامه نویس داشته باشید.

آمریکا

آمریکا کشور فرصت‌ها همواره به عنوان اولین گزینه مهاجران شناخته می‌شود. بهترین زبان‌های برنامه نویسی برای مهاجرت به آمریکا پایتون و جاوا اسکریپت هستند. با این وجود به دلیل گستردگی شرکت‌ها و خدمات در این کشور زبان‌های دیگری مثل زبان C، روبی، سوئیفت، کاتلین و جاوا نیز مورد تقاضا هستند.

آلمان

این کشور اروپایی را می‌توان در رده محبوترین مقاصد مهاجرتی برای برنامه نویسان قرار داد. وجود شرکت‌های بزرگ در این کشور و نیاز به ارتقا مداوم آن‌ها، نیروی متخصص زیادی را می‌طلبد که در این بین برنامه نویسان جایگاه ویژ‌ه‌ای دارند. بهترین زبان‌های برنامه نویسی برای مهاجرت به آلمان، عبارتند از C، C++ و جاوا  که توسط اغلب شرکت‌ها مورد پذیرش هستند.

سوئیس

کشور زیبا و بی‌نظیر سوئیس را می‌توان از بهترین کشور‌های دنیا برای برنامه نویسان دانست. اگر به دنبال بهترین زبان برنامه نویسی برای درآمدزایی در این کشور هستید، زبان‌های R و جاوا تقاضای زیادی دارند. این کشور همچنین حقوق‌های بالایی را برای فعالان این حوزه در نظر گرفته است.

کدام زبان برنامه نویسی برای مهاجرت بهتر است؟

در پایان این سوال مطرح می‌شود که کدامیک از زبان‌ها نسبت به بقیه برتری دارد؟ پاسخ این سوال به نوعی در قسمت قبل داده شد. اگر قصد یادگیری و شروع یک زبان برنامه نویسی را برای مهاجرت دارید، باید در ابتدا مقصد مهاجرتی خود را تعیین کنید و سپس زبان مورد تقاضا در کشور مورد نظر را فرا بگیرید. برای کسب نتایج عالی در شروع، بهتر است تمرکز خود را روی یادگیری یک زبان بگذارید.

بست فا

برچسب ها :
طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.
پست های مرتبط

بهترین پلتفرم های ترید جهان

در کلان شهر شلوغ عصر دیجیتال، جایی که هر کلیک فرصت‌های مالی…

بهترین سرور های مجازی ایرانی و خارجی

یک سرور مجازی یا VPS (Virtual Private Server)، یک نوع سرور است…

۲۲ اسفند ۱۴۰۲

بهترین برندهای های گلس گوشی از نظر کاربران

گلس(Glass) به عنوان یک عنصر مهم در تکنولوژی گوشی‌های هوشمند، اهمیت بسیاری…

دیدگاهتان را بنویسید