صفحه اصلی > تکنولوژی و کامپیوتر و اینترنت : 6 تا از بهترین مودم های 5G

6 تا از بهترین مودم های 5G

بهترین مودم های 5G

در دنیای ارتباطات پرسرعت امروزی، تکنولوژی 5G نقشی بی‌بدیل ایفا کرده و اینترنت پرسرعت و پایدار را به کاربران ارائه می‌دهد. یکی از اجزای اساسی در استفاده از این تکنولوژی پیشرفته، استفاده از بهترین مودم های 5G موجود در بازار است. در این مقاله، به بررسی 6 تا از بهترین مودم های 5G می‌پردازیم که به عنوان ابزارهای حیاتی برای دستیابی به سرعت و کارایی بالاتر در اتصالات اینترنتی محسوب می‌شوند. از سرعت دانلود بالا گرفته تا قابلیت اتصال به دستگاه‌های بیشمار و پشتیبانی از فناوری‌های جدید، این مودم‌ها امکانات متنوعی را به کاربران ارائه می‌دهند. با همراهی ما در این مسیر، با بهترین مودم‌های 5G آشنا شده و معیارهایی که برای انتخاب آنها مهم است، را بررسی خواهیم کرد. این مقاله به شما اطلاعاتی دقیق و کاربردی در خصوص انتخاب بهترین مودم 5G برای نیازهای شما خواهد داد.

بهترین مودم های 5G

باید توجه داشت که اینترنت 5G نسبت به نسخه‌های پیشین همچون 3G و 4G تغییرات چشمگیری ایجاد کرده و در حال حاضر تأثیر زیادی بر روی بخش‌های مختلفی از جامعه دارد، از جمله صنعت بازی، کسب درآمد آنلاین و سایر زمینه‌ها. این تحولات نه تنها بر تلفن‌های همراه نسل جدید تأثیرگذار بوده، بلکه در تصمیم‌گیری کاربران در خرید تلفن‌های هوشمند نیز نقش مهمی ایفا کرده است. به همین دلیل اکثر افراد در هنگام خرید تلفن همراه به پشتیبانی از اینترنت 5G توجه خاصی می‌کنند.

همچنین، شرکت‌های مخابراتی ایران نیز در تحقق اهداف خود به سمت ارائه سرویس‌های ویژه بر بستر اینترنت 5G پیش می‌روند. این تلاش‌ها به منظور ارائه خدمات با کیفیت و پیشرفته به کاربران می‌باشد. همچنین، تعداد تولیدکنندگان مودم 5G روز به روز در حال افزایش است و اکثر شرکت‌های برجسته در حوزه تولید این تجهیزات، فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه مودم‌های 5G انجام می‌دهند. در ادامه بهترین مودم های 5G را معرفی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین اسپیکرهای بلوتوثی

بهترین مودم ‌۵G رومیزی: مودم H122-373 5G CPE Pro 2

بهترین مودم های 5Gمودم رومیزی H122-373 5G CPE Pro 2، یکی از جدیدترین و شاید بهترین مودم های 5G رومیزی حال حاضر از شرکت هواوی است. این مودم با سرعت دانلود بالا (تا حدود 3.6Gbps) و سرعت آپلود معادل 1.6Mbps، همراه با قابلیت اتصال به 20 دستگاه مختلف، به سرعت به یکی از گزینه‌های اولیه برای خرید افراد مختلف تبدیل شده است. بنابر همین ویژگی‌های اعلام شده این موذم در لیست بهترین مودم های 5G ما قرار گرفته است. قابلیت اتصال به این تعداد دستگاه، به خصوص در فضاهایی که تعداد دستگاه‌ها زیاد است، واقعاً به عنوان یک ویژگی مهم محسوب می‌شود.

این مودم قابل حمل بوده و راه‌اندازی آن نیاز به دانش و تخصص خاصی ندارد، به راحتی قابل انجام است. همچنین، این مودم از باندهای فرکانسی 5G (n1/n3/n5/n/7/n28/n38/n40/n41/n77/n78/n79) پشتیبانی می‌کند. منبع تغذیه آن از طریق آداپتور برق H122-373 5G CPE Pro 2 انجام می‌شود. در نهایت، رابط‌های استفاده شده در این مودم از نوع RJ-45 LAN و شیار کارت SIM هستند.

بیشتر بخوانید: بهترین هدست های گیمینگ

روتر بی سیم LTE مایل سایت مدل UF51 5G CPE

بهترین مودم های 5G -

مدل بعدی از بهترین مودم های 5G، مودم بی‌سیم LTE مایل سایت UF51 5G CPE است. این مودم از فناوری شبکه 5G پشتیبانی می‌کند و با خصوصیت منحصر به فرد خود، از دیگر مودم‌ها جدا می‌شود. بر خلاف بسیاری از مودم‌های مختص استفاده در خانه یا برای شرکت‌ها و فضاهای باز، UF51 5G CPE قابلیت استفاده همزمان در داخل خانه و در فضای باز را دارد. این ویژگی به این معنی است که در صورت عدم تأمین سیگنال مناسب در داخل خانه، می‌توانید مودم را در فضای باز مورد استفاده قرار دهید.

این مودم با استاندارد ضد آب و گرد و غبار IP67 ارائه شده است، امکان استفاده بی‌نگران در فضای باز را فراهم می‌کند. طراحی شیک و کاربردی UF51 5G CPE، قابلیت نصب روی پایه یا حتی دیوار را نیز دارد. این مودم به‌وسیله یک پردازنده چهارهسته‌ای کوالکام Cortex-A7 با سرعت کلاک 716.8 مگاهرتز به همراه رم 512 مگابایت DDR3 و حافظه 8 گیگابایتی، به عنوان یکی از بهترین مودم های 5G در بازار جلوه می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین برندهای ایرپاد

مودم همراه ۵G زد تی ای مدل MU5001

مودم همراه ۵G زد تی ای مدل MU5001

مودم همراه 5G زد تی ای مدل MU5001، از جمله بهترین مودم های همراه 5G قابل توجه محسوب می‌شود. این مودم با پشتیبانی از تمامی شبکه‌های 3G، 4G، 4.5G و 5G، توانسته است نظر مثبت بسیاری از کاربران را جلب کند. سرعت دانلود آن به حداکثر 3.43Gbps می‌رسد. MU5001 با ویژگی Wifi نسخه 6 مجهز شده است و تا 32 کاربر می‌توانند به‌طور همزمان به آن متصل شوند. این دستگاه دارای پورت شبکه گیگابایتی و باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 4500 میلی‌آمپر است. یک بار شارژ کامل این دستگاه، تا حدود 8 ساعت استفاده را فراهم می‌آورد.

در مورد ویژگی‌های دیگر مودم همراه زد تی ای، می‌توان به دو پورت اتصال برای آنتن اکسترنال و صفحه نمایش 2.4 اینچی با قابلیت تاچ اسکرین اشاره کرد. اگر به دنبال یک مودم 5G همراه با جدیدترین تکنولوژی جهان هستید، بدون شک ZTE MU5001 یکی از بهترین گزینه‌ها می‌باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های شیائومی

بهترین مودم ‌۵G: مودم اوپو مدل ۵g CPE T1a

بهترین مودم ‌۵G: مودم اوپو مدل ۵g CPE T1a

نوبت به بررسی یکی از جذاب‌ترین مودم‌ها رسیده است. می‌توان مودم 5G CPE T1a را یکی از بهترین مودم های سیم‌کارت‌خور و همراه دانست. این مودم از پردازنده کوالکام اسنپدراگون X55 بهره می‌برد، که باعث شده است تا مودم X55 به عنوان یکی از پرطرفدارترین مودم‌های حال حاضر شناخته شود. مودم CPE T1a از پردازنده با هسته مرکزی ARM Cortex-A7 با سرعت 1.5 گیگاهرتز بهره می‌برد و سرعت دانلود را به 4.1Gbps و سرعت آپلود را به 600Mbps ارتقاء داده است. این اعداد مرتبط با استفاده از شبکه 5G NSA یا غیراستاندارد هستند. در صورت استفاده از شبکه 5G SA استاندارد، سرعت دانلود به 2.1Gbps و سرعت آپلود به 900Mbps می‌رسد.

شرکت اوپو در ساخت این مودم ادعای جالبی دارد؛ این شرکت ادعا می‌کند که از 8 آنتن نصب شده در مودم، همواره اتصال به 4 آنتن با سیگنال بالاتر صورت می‌گیرد. قدرت هر آنتن به طور تئوریک حدود 6.7 دسی‌بل است و در کنار آن، هیت‌سینکی وجود دارد که به خوبی وظیفه خنک نگه‌داشتن دستگاه را انجام می‌دهد. این دستگاه دارای پنل کاربری ساده است و تنظیمات مربوط به فرکانس‌ها به راحتی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین پایه های نگهدارنده گوشی

مودم ۵G/TD-LTE ای ای مدل ۵GEE ROUTER

مودم ۵G/TD-LTE ای ای مدل ۵GEE ROUTER

یکی از مودم‌های کاربردی و پیشرفته، مودم 5GEE ROUTER است که به عنوان یکی از جدیدترین و بهترین مودم های 5G از شرکت EE انگلستان شناخته می‌شود. این مودم با پشتیبانی از باندهای فرکانسی گسترده، شامل تمامی شبکه‌های TD-LTE، 4G، 4.5G و 5G، از این مودم یکی از قدرتمندترین و به‌روزترین مودم‌های موجود در بازار تبدیل کرده است. اگر به دنبال بالاترین سرعت در دسترسی به اینترنت هستید، مودم 5GEE ROUTER آماده است تا تجربه‌ای بی‌نظیر از سرعت اتصال را برای شما ارائه دهد. ویژگی‌هایی همچون سرعت آپلود 4.1Gbps در حین استفاده از شبکه 4G و سرعت دانلود 1.6Gbps، به همراه پشتیبانی از Wifi 6 و امکان اتصال همزمان 64 کاربر، قدرت این روتر بی‌نظیر را بیان می‌کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین هندزفری های بی سیم

بهترین مودم ‌۵G: مودم ۵G ای ای مدل QTAD52E

بهترین مودم ‌۵G: مودم ۵G ای ای مدل QTAD52E

نوبت به آخرین مودم از لیست بهترین مودم های 5G رسیده است. کمپانی EE مودم مدل QTAD52E را به عنوان یک مودم قابل حمل به بازار عرضه کرده است. ابعاد مودم مذکور، 17.9 × 100 × 128 میلی‌متر است که نشان می‌دهد این دستگاه در دسته مودم‌های همراه و جیبی قرار می‌گیرد. شیار سیم‌کارت، درگاه USB-C برای شارژ باتری و شبکه اترنت 1 گیگابایتی نیز بخش دیگری از ویژگی‌های این دستگاه را تشکیل می‌دهند. تراشه موجود در دستگاه اسنپدراگون 5G کوالکام با سرعت دانلود برابر 2.33Gbps است که البته به گفته شرکت سازنده، کاربران به طور تضمینی سرعت متوسط 150Mbps را تجربه خواهند کرد. بنابر این ویژگی‌های اعلام شده این مودم در لیست بهترین مودم های 5G ما قرار گرفته است.

احتمال می‌دهیم حداکثر سرعت دانلود به وسیله این دستگاه برابر با 400Mbps در هنگام خلوتی شبکه باشد. علاوه بر موضوعات گفته شده، این مودم نیز به Wifi 6 مجهز شده است تا مجموعه‌ای کامل از هر آنچه از یک مودم انتظار می‌رود، در اختیار کاربران قرار گیرد.

جمع بندی

در نتیجه بررسی بهترین مودم‌های 5G، می‌توان نتیجه گرفت که این تجهیزات ارتباطی از پیشرفت‌های چشمگیری بهره‌مند شده‌اند و در ایجاد تجربه اینترنت پرسرعت و پایدار، نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند. از سرعت فوق‌العاده دانلود تا توانایی اتصال به دستگاه‌های بی‌شمار و امکانات هوشمند، مودم‌های 5G به کاربران امکانات منحصر به فردی را ارائه می‌دهند. در کل، این مقاله نه تنها به خوانندگان اطلاعات جامع درباره بهترین مودم‌های 5G را ارائه کرده است، بلکه به آنها ابزارها و معیارهای لازم را برای انتخاب هوشمندانه مودم مناسب بر اساس نیازها و اولویت‌های خود فراهم کرده است. انتخاب بهترین مودم 5G به طور مستقیم به ارتقاء تجربه کاربری و اتصال به اینترنت کمک خواهد کرد و کاربران را به دنیایی از امکانات پیشرفته هدایت خواهد کرد.

برچسب ها :

حسین عدل بند

پست های مرتبط

بهترین پلتفرم های ترید جهان

در کلان شهر شلوغ عصر دیجیتال، جایی که هر کلیک فرصت‌های مالی…

بهترین سرور های مجازی ایرانی و خارجی

یک سرور مجازی یا VPS (Virtual Private Server)، یک نوع سرور است…

۲۲ اسفند ۱۴۰۲

بهترین برندهای های گلس گوشی از نظر کاربران

گلس(Glass) به عنوان یک عنصر مهم در تکنولوژی گوشی‌های هوشمند، اهمیت بسیاری…

دیدگاهتان را بنویسید